shape

Creatief innoveren kan een bedrijf ‘omtoveren’

Innoveren kun je leren. Dat weten we bij Covergreen maar al te goed. Dankzij innovatie veroveren onze kant-en-klare bodembedekkers de Nederlandse markt stormenderhand en is het bedrijf nu ook internationaal actief. Iedere ondernemer zou moeten leren innoveren, en liefst op een creatieve manier. Dat zou het MKB een geweldige impuls kunnen geven.

Covergreen heeft dankzij het Crenovatieproject waaraan een aantal organisaties meewerken, geleerd buiten de platgetreden paden te gaan lopen. Zowel bij innoveren als bij creativiteit komt het er op aan dat mensen eens een keer anders tegen bepaalde zaken aankijken dan ze zijn gewend. Succes is dan bijna altijd het resultaat.

Verplicht ‘anders denken’ is heel verfrissend
Bij Covergreen kwam dat ‘anders denken’ op gang toen een paar studenten van Kenniscentrum Innovatie en Wetenschap Saxion stage kwamen lopen. Zij introduceerden Crenovatie bij het bedrijf, dat daar enthousiast op insprong en een paar sessies organiseerde met mensen van het netwerk Kreanet. Doel: nadenken over creatief innoveren. Onderwerp van de sessies waren onder meer de kweekmethodes van het bedrijf en de marketing. Het verplicht ‘anders denken’ werkte heel verfrissend. Covergreen ging problemen als nieuwe kansen zien, stond open voor vernieuwingen en plukt daar nu de vruchten van.

Het creatieve denkproces kreeg een aardig opstapje door het gebruik van de zogeheten creatieve toolbox van Crenovatie. Deze gereedschapskist bevat allerlei middelen om de deelnemers aan een sessie te stimuleren creatief en anders dan anders te denken. Bijvoorbeeld het idee om een probleem eens te bekijken op een criminele manier. Dus om een oplossing voor een probleem te zoeken die wettelijk is verboden. Of door de deelnemers zich te laten afvragen hoe bijvoorbeeld Gandhi, koningin Beatrix of een zanger tegen een kwestie aankijken. Dat spreekt tot de verbeelding en langs de lijn van gek, gekker, gekst komen op een zeker moment geweldig mooie bruikbare oplossingen tevoorschijn.

Einde subsidie voor Crenovatie
De subsidie die het Crenovatieproject krijgt, houdt binnenkort op. Maar de mensen van Crenovatie willen niet dat alle methodes en ideeën daarmee ook verdwijnen. Er wordt nagedacht over een manier waarop alle resultaten uit de afgelopen jaren bewaard kunnen blijven. Want dat het creatief innoveren tot goede resultaten leidt, is bijvoorbeeld heel goed te zien aan Covergreen.

Terug naar overzicht
covergreen

Zoek een verkooppunt in de buurt

Verkooppunten
covergreen

Copyright © 2018, Covergreen®, All Rights Reserved. Ontwerp website ®reclamemakers. Development website Sitework

Chat openen
Stel uw vraag...
Stel ons uw vragen:
Snel antwoord? Chat met ons!